Veelgestelde vragen
- Wat zijn de retourvoorwaarden?
- Hoe stuur ik een product retour?
-
Welke uitzonderingen zijn er op het retourrecht?
-
Wat zijn de kosten voor retourneren?
- Wat is de status van mijn retourzending?
- Kan ik een product ruilen?
- Hoe werkt de terugbetaling van mijn retourzending?
- Als ik een product wil ruilen voor een ander product, wanneer ontvang ik het product dan?
-
Wat is het retouradres?
- Retourneren voor zakelijke klanten
Retourvoorwaarden
- Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
- Producten mogen alleen geretourneerd worden in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk. Producten mogen thuis bekeken en gepast worden, net zoals in een fysieke winkel, tenzij het om een hygiëne product gaat. Het is belangrijk om zorgvuldig met het product om te gaan en het niet vergaand te gebruiken.
- De herroepingsperiode vervalt na 30 dagen na ontvangst van het product.
Het ruilen en retourneren is volledig op eigen risico.
- Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Retour instructies
Wat moet ik doen om mijn product te retourneren?
1. Je kunt hiervoor gebruik maken van het herrroepingsformulier voor retournering. Zorg er voor dat je dit formulier met je geretourneerde pakket wordt meegestuurd.
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit
formulier is echter niet verplicht.
2. Zorg dat je pakket goed en stevig is ingepakt (in originele verpakking).
3. Breng je pakket naar een PostNL punt.
4. Als je je product retour stuurt, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment gedaan hebt, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra koste ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je retour, van ons terug.
Uitzonderingen retourrecht
Er zijn een aantal uitzonderingen op het retourrecht:
- Gegraveerde producten die zijn vervaardigd conform instructies van de klant kunnen worden uitgesloten van het herroepingsrecht
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of
hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de
verzegeling na levering is verbroken;
Terugbetaling retourzending
-
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
- Bij een creditcard, IDEAL of Mistercash betaling wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee betaald is. Wanneer er met PayPal betaald is wordt het tegoed op het PayPal-account bijgeschreven.
Retourvoorwaarden zakelijke klanten
Retournering van artikelen is alleen mogelijk na voorafgaand telefonisch overleg met Viper Medical BV en nadat de reden voor retournering is opgegeven. Viper Medical BV zal bij retournering retour- en administratiekosten in rekening brengen, die 10% van de waarde van de geretourneerde artikelen bedragen. Om voor creditering in aanmerking te komen, moeten de geretourneerde artikelen bij aflevering bij Viper Medical in Groningen in hun originele staat verkeren. Dit betekent dat ze zich in de originele, ongeschonden, onbeschreven en onbestickerde verpakking moeten bevinden en nog minimaal één jaar houdbaar moeten zijn.